tankar.denken.thoughts.tanken.

delar med mig av några av mina fullt blandade tankar om skolan/fritid.

jag tänker ganska ofta : egentligen så har man inte mycket fritid alls?
först är det lugnt fram till skolan börjar, sen har man skolan i massor av år. sen gymnasie, högskola & jobb. och ledigheter/lov och liknande är egentligen inte så långa. dem kortas ner mer och mer. även i skola, vilket är ganska sjukt. man orkar ju inte göra allt man ska göra, om man inte hinner få göra annat kul imellan. eller att bara få ta det lugnt. mer fritid vore absolut inte helt fel, inte bara för att "slippa skolan", utan för att det behövs. mer om skola är att jag tycker att lärare ibland säger mer än dom vet om en. som t.ex att man har dåligt självförtroende och att det behöver bättras, det kan inte dem veta alltid. självklart i vissa lägen, men inte alltid. själv har jag fått höra det och det är inte alls kul när det inte är sant. jag har inget problem med mitt självförtroende, inte alls!
inte för att jag tar åt mig det, men tycker ändå inte att dem ska ta förgivet en sån sak som ändå är så pass viktig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0