Låt aldrig någon annan säga vem DU är.

ingen annan ska tala om för dig vem du är.
det är bara du som kan veta det.
längst inne vet du nog, även om du kanske inte kan se det.

blir så trött på människor som ska hålla på och snacka skit
om andra utseende, kläder, frisyrer och massa mera.
förstår inte varför man ska bry sig.
alla är fina på olika sätt, alla har rätt att vara som dem är.
och det är väll för allt i världen inte utseendet som är viktigast?
personligheten säger ju så mycket mer.
jag kan inte säga att jag inte bryr mig om utseende,
för det är klart jag gör.
det gör nog alla, nån stans långt där inne.
men vi gör bara varandra osäkra genom att säga
att den är ful och den är det osv.
man tappar självförtroendet av att höra sånt.
och man tror kanske på det som sägs mer och mer och till
sist kanske man inte alls mår bra längre.
jag tycker också att det är irriterande när folk
ska klaga på ens musikstil, ens intressen och
liknande. och det värsta är att folk till och med ljuger
om vad dem gillar för att dem inte vågar stå upp för deras
intressen längre. världen har blivit märklig.
ja, det är svårt sånt här.
men alla borde verkligen tänka sig för innan
dem slänger ut ord hur som helst,
ord som faktist kan förstöra en människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0