ingen förstår så bra som du,det kan jag lova här och nu.

vänskap.
någonting som kretsar kring oss hela tiden.
det är så konstigt, vissa människor lär man känna på en sekund.
man hinner knappt träffa dem innan man vet att dem är äkta.
man passar så bra, det går så lätt att prata och allting blir lite extra kul.
andra lär man aldrig känna.
man kan vara vänner i flera år, utan att egentligen känna varandra.
det är som att det redan från början byggts upp en osynlig mur
som inte vill rivas.
som att det redan från början är bestämt hur nära vänner man ska bli, eller inte bli.

dessutom så gör man, eller i alla fall jag, olika saker med olika vänner.
det beror helt på hur dem är och vad man har för likheter.
med vissa måste man hela tiden göra någonting, och med andra kan
man mest bara ta det lugnt och ändå ha hur kul som helst.

en del av ens vänner kan man snacka med om vad som helst och när som helst.
man kan prata hela tiden, inte om något speciellt utan bara vad som dyker upp.
med andra blir det alldeles tyst.
blir oftast så när man inte har något gemensamt.
det blir bara jobbigt, då är det inte ens kul.
känns bara som att båda väntar på att den andra ska prata,
men egentligen det ingenting att säga.

äkta vänner är dem som stöttar, ställer upp och alltid finns där.
dem som kan få en att skratta i alla lägen.
med riktiga vänner ska det kännas lätt.
man ska kunna vara sig själv med dem,
äkta vänskap bygger inte på lögner.
ta vara på dina vänner innan det är för sent!

älskar er som alltid finns för mig, får mig glad och gör mig till den jag är idag.
ni betyder mer än allt guld i världen.
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0