.. och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort.

jag läste i en tidning om hur man blir mer självsäker.
ett av tippsen var att man skulle sträcka på sig, och det håller jag med om.
men sen stod det något som jag faktiskt reagerade på.
och det var att om man kände sig fånig så skulle man låtsas vara någon annan..
en snygg kändis etc. Det tycker jag är helt fel om jag får säga det själv.
jag tycker att man ska kunna vara nöjd med sig själv och sin kropp utan
att spela någon annan, någon man inte är.
att det står så i tidningen tycker jag mer får en att
tänka att man inte duger som man är,
att man inte är okej och bra som den man är född att vara..
och att man därför ska fejka istället.
inte rätt enligt mig.
vad tycker ni?
är det inte bättre att hitta sig själv?
att lära sig att acceptera hur man själv är, och hur man ser ut.
vadå att man ska försöka vara som en kändis? förstår inte varför..
kändisar är också människor.
modeller med för den delen.
det har byggts upp ett ideal om hur människan ska se ut utav bilder på modeller och kändisar.
men man bör tänka på att dem flesta av bilderna faktiskt redigeras en hel del.
ingen kan se perfekt ut, men alla har ändå något speciellt.
våga ställa dig upp och visa vem du är, istället för att gömma dig bakom någon annan.. och spela en roll.
vi är alla födda för att leva, ingen ska behöva vara rädd för att vara sig själv.
fokusera på det du är bra på, det du gillar och det du är stolt över.
istället för att fastna för de du är mindre bra på.
ingen har allt, men alla har något!

tappa aldrig hoppet, peace ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0